Setelah lebih lima bulan mendirikan rumah tangga, pelakon Remy Ishak mengakui sudah bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai seorang bapa.

Bagaimanapun, perancangannya untuk mempunyai cahaya mata belum dapat direalisasikan berikutan dia dan isteri yang juga usahawan, Ezza Yusof terikat dengan komitmen kerjaya masing-masing.

Menurut Remy atau nama sebenarnya Muhammad Zalimei Ishak, dia tidak terlepas dari diasak soal zuriat daripada rakan-rakan serta ahli keluarga.

“Pertanyaan mereka ni betul-betul buat saya fikir dan mula risau perkara ini. Kami memang tak pernah bersembang perkara ini.

“Masing-masing sibuk dengan karier sendiri dan perancangan untuk tahun ini sampai tak terfikir pasal anak. Rancangan untuk pergi berbulan madu pun tak sempat lagi,” katanya menerusi Harian Metro.

Tambah pelakon filem “Sangkar” itu lagi, dia dan isteri telah merancang untuk menunaikan umrah selepas bernikah, namun masih belum berkesempatan atas beberapa sebab, termasuk jadual kerja yang padat.

Untuk rekod, Remy dan Ezza bernikah pada 21 Ogos tahun lalu dalam sebuah majlis tertutup di Masjid Negara, Kuala Lumpur.