Kekecewaan penyanyi Khai Bahar gara-gara penundaan dan pembatalan konsert sulungnya, Nafas Cinta terubat apabila ia bakal berlangsung di Petaling Jaya Performing Arts Centre, Petaling Jaya pada 12 Februari 2022.

Khai atau nama lengkapnya Muhammad Khairul Baharuddin, menzahirkan rasa syukur apabila tiket konsert yang dilancarkan sejak 31 Disember tahun lalu laris terjual.

“Alhamdulillah, saya tidak sangka tiket laris dengan pantas. Apa yang boleh dikatakan peminat yang membeli tiket memang luar biasa.

“Sudah tentu saya akan buat sebaik mungkin untuk konsert ini nanti, apatah lagi sudah lama saya menanti untuk mengadakan sebuah konsert,” katanya menerusi BH Online.

Konsert anjuran Nova Music dengan kerjasama MyCreative Ventures, Pelan Jana Semula Ekonomi Negara (PENJANA) dan Kementerian Komunikasi dan Multimedia (KKMM) itu bakal dimeriahkan lagi dengan dua penyanyi undangan iaitu Aina Abdul dan Adira Suhaimi.

Difahamkan pihak penganjur turut merancang untuk menyiarkan konsert itu secara virtual bagi peminat di serantau Asia yang tidak dapat hadir.

Terdahulu, konsert Khai sepatutnya berlangsung pada 27 dan 28 Mac 2020, namun terpaksa ditunda ekoran penularan COVID-19 dan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di seluruh negara.

Beralih ke perkembangan lain, Khai kini dilihat membintangi drama bersiri terbaru, “Shakira” bersama pelakon Janna Nick dan Shukri Yahaya sebagai teraju utama.

Diarahkan oleh Idora Abdul Rahman, “Shakira” bersiaran pada setiap Isnin hingga Jumaat, jam 7 malam, di slot Samarinda TV3.