Biarpun pernah membintangi naskhah seram sebelum ini, namun penyanyi dan pelakon Elizabeth Tan mengakui dirinya seorang yang penakut dengan genre seram.

Elizabeth atau lebih mesra disapa Lizzy, terlibat dengan drama seram komedi terbaru berjudul, “Ex Aku Pontianak”, di mana dia menggalas watak utama bernama Bella.

“Saya sebenarnya seorang yang penakut dan memang tidak pernah pun tonton cerita hantu.

“Saya cuma bayangkan sahaja dan saya tanya dengan krew serta orang sekeliling sama ada karakter pontianak itu menjadi atau tidak,” katanya menerusi Utusan Malaysia.

Bercakap mengenai persiapannya, Lizzy mendedahkan dia banyak merujuk kepada pengalamannya melakonkan watak Dilaila dalam filem “Misteri Dilaila”.

271323132 1100063324101603 109738332337534413 n
Lizzy sebagai Bella

Terdahulu, Lizzy menceritakan pengalamannya mencuba aksi ‘rigging’ buat kali pertama menerusi satu video sebalik tabir penggambaran drama itu yang dikongsi di laman Instagram miliknya.

“Ex Aku Pontianak” mengisahkan Malik, seorang kaki perempuan yang diburu oleh bekas teman wanitanya, Bella kerana bermain kayu tiga. Lebih mengejutkan, Bella adalah seekor pontianak.

Malik kemudiannya mendapatkan bantuan pemburu pontianak bernama Suraya, yang mempunyai misi tersendiri untuk menghapuskan pontianak jahat seperti Bella.

Selain Lizzy, drama terbitan Red Comm itu turut dibintangi Ikmal Amry, Alicia Amin, Maya Hanum, Raysha Rizrose, Fatimah Abu Bakar, Datuk Malek Noor dan ramai lagi.

“Ex Aku Pontianak” bakal menghantui penonton bermula 19 Januari ini di saluran Astro Ria dan boleh distrim di aplikasi Astro GO atau UltraBox.