Pelakon Ruhainies dikejarkan ke hospital di ibu kota setelah beberapa hari mengalami muntah-muntah dan sakit perut akibat keracunan makanan.

Pengalaman pahit itu dikongsi menerusi satu hantaran di laman Instagram milik Ruhainies, atau nama sebenarnya Nur Ruhainies Farehah Zainul Ilyas pada Selasa.

“Hanya Allah saja yang tahu perasaan saya ketika ini. Saya kurang sihat kerana mengalami keracunan makanan sejak beberapa hari lalu. Itu menjelaskan mengapa saya agak senyap beberapa hari ini.

“Hari ini baru benar-benar pulih dari muntah serta kejang pada dada dan perut. Tak ingat bila kali terakhir saya terkena keracunan makanan teruk sebegini sekali,” katanya.

Biarpun dalam kesakitan, pelakon drama “Wifi Sebelah Rumah” itu tetap meneruskan kerja kerana bimbang akan mengganggu jadual kerja pihak produksi.

“Kerja seperti kami ini tiada istilah cuti sakit kerana tidak mahu menyusahkan seluruh produksi hanya kerana seorang saja.

“Terima kasih kepada produksi kerana memberi saya waktu kerja lewat keesokan harinya sedikit selepas kejadian ini,” katanya.

Dalam pada itu, Ruhainies turut bersyukur kerana keadaannya semakin pulih sejurus menerima rawatan lanjut serta menasihatkan orang ramai untuk menjaga kesihatan diri masing-masing.

“Alhamdulillah, saya semakin sihat dan hampir pulih seperti sedia kala. Pesanan saya, jaga diri dan jaga kesihatan kerana jika tubuh tidak berada dalam keadaan baik bagaimana hendak bekerja.

“Pastikan kesihatan diri diletakkan di tangga pertama kerana jika badan sihat, kita dapat memberikan yang lebih baik lagi dalam apa jua perkara,” katanya.