Setelah membuat kemunculan semula dalam dunia lakonan dengan penampilan berhijab dua tahun lalu, pelakon Fathia Latiff kembali membintangi filem terbaru berjudul “Gracias Barcelona”.

Fathia atau nama lengkapnya Nur Fathia Abdul Latiff, digandingkan buat kali pertama dengan pelakon Kamal Adli sebagai peneraju utama filem.

Melihat komen-komen yang ditinggalkan di laman Instagram miliknya, rata-rata para peminat teruja untuk menonton lakonan pelakon drama “Covid Oh Covid” tersebut.

Penerbit Mimi Azura Ahmad Tajudin berharap filem romantik yang padat dengan drama dan konflik ini dapat melakar permulaan yang baik buat industri filem tempatan bagi tahun 2022 serta meraih maklum balas positif daripada penonton.

“Kami percaya genre romantik drama masih mempunyai kelompok peminat yang besar.

“Memandangkan sejak tontonan secara normal baharu ini, genre sebegini jarang diketengahkan, jadi kami mendapat idea untuk merancakkan industri filem tempatan dengan “Gracias Barcelona”,” katanya.

Buat makluman lanjut, ini merupakan filem keempat lakonan Fathia selepas “Darah Panas” yang ditayangkan pada tahun 2015.

“Gracias Barcelona” mengisahkan cinta antara Kamal dan Fatiha yang berputik sejak menuntut di Barcelona, namun hubungan mereka diuji dengan pelbagai halangan apabila pulang ke tanah air.

Selain Fathia dan Kamal, filem arahan Feroz Kader ini turut dibintangi pelakon lain seperti Afiq Muiz, Bell Ngasri dan Aleza Shadan.

“Gracias Barcelona” bakal ditayangkan di Astro First (saluran 480) bermula 13 Januari ini.