Setelah beberapa kali dilihat tampil dengan penampilan baharu, pelakon Diana Amir akhirnya mengesahkan bahawa dirinya sudah berniqab.

Diana menerusi satu perkongsian di Instagram meluahkan isi hati tentang penghijrahannya yang bermula dengan niat untuk mendekatkan diri kepada Allah.

Sehubungan dengan itu, Diana turut memohon orang ramai untuk mendoakan agar dirinya kekal istiqomah dan terus membuka hati untuk mendalami ilmu agama.

“Saya rasa ini satu fasa buat diri saya untuk mendekatkan diri kepada Allah. Sebenarnya saya segan nak kupas isu niqab ini. Kalau ada orang tanya, saya hanya minta mereka doakan saya.

“Jadi mohon sahabat-sahabat yang berhati mulia doakanlah saya yang banyak lagi nak belajar ini diberi kefakihan agama, taufiq dan hidayah daripada Allah,” katanya.

Terdahulu, orang ramai mula menyedari Diana menyarungkan niqab sejak Oktober tahun lalu menerusi video yang dikongsikan di Instagram.

Biarpun Diana tidak membuka mulut tentang penghijrahannya pada ketika itu, namun orang ramai tumpang gembira serta mendoakan pelakon tersebut.