Setelah beberapa bulan dihujani spekulasi tentang kehamilannya, akhirnya pelakon dan pengacara Mira Filzah disahkan hamil cahaya mata sulung.

Khabar gembira itu diumumkan oleh suami kepada Mira, Wan Emir Astar Wan Mohammad Khair-il Anuar menerusi perkongsian yang dimuat naik di laman Instagram miliknya pada Khamis.

Difahamkan usia kandungan Mira, atau nama lengkapnya Nur Amirah Filzah Badioezaman kini akan memasuki trimester ketiga tidak lama lagi.

“Syukur Alhamdulillah, segala pujian bagi Allah pemilik seluruh alam. Perkhabaran diterima pada tahun lepas yang kami akan menimang cahaya mata sulung.

“Insya-Allah, usia kandungan akan memasuki trimester ketiga tidak lama lagi.

“Kepada semua yang berharap dan mendoakan kami dari dulu hingga kini, dengan rasa insaf dan rendah diri kami mengucapkan jutaan terima kasih.

“Semoga Allah SWT merahmati dan mengangkat segala usaha dan doa setiap seorang daripada kita,” ujar Emir menerusi perkongsian tersebut.

Dalam perkongsian yang sama, Emir turut meluahkan pengalaman pahit manisnya bersama isteri dalam menantikan kehadiran cahaya mata dalam keluarga mereka.

“Kami turut mendoakan mereka yang sedang merancang untuk membina keluarga. Dengan izin Allah, apa yang baik akan datang kepada kita. Sesungguhnya, Dialah sebaik-baik perancang,” katanya.

Terdahulu, Mira pernah menyatakan bahawa dia hanya akan berkongsi berita tentang kehamilannya apabila tiba waktu yang tepat.

Sekadar informasi, Mira dan Emir mendirikan rumah tangga pada 3 September 2020.