Hasrat pelakon Mira Filzah untuk menyambung bulan madunya bersama suaminya, Wan Emir Astar akhirnya kesampaian apabila mereka telah menjejakkan kaki di benua Eropah pada awal Januari lalu.

Mira atau nama sebenarnya Nur Amirah Filzah Badioezaman berkongsikan momen manis bulan madunya menerusi foto-foto yang dikongsikan di laman Instagram miliknya.

Difahamkan pasangan itu menginap di The Aurora Cabins di Northern Lights Village, Levi, Finland, di mana pengunjung berpeluang untuk menyaksikan keindahan fenomena Aurora.

Bagaimanapun, pelakon drama “The Hotel” itu akui sedikit terkilan kerana tidak berpeluang untuk melihat fenomena unik itu dengan mata sendiri.

“Sebelum kami sampai, ada cahaya Aurora betul-betul di hadapan hotel. Ketika kami sampai di sana, cuaca pada waktu malam agak mendung dan bersalji.

“Jadi kami tidak berpeluang untuk melihat Aurora walaupun telah menyertai misi mencari Aurora selama tiga jam di luar,” katanya menerusi perkongsian di Instagram Story.

Terdahulu, Mira menerusi sebuah portal media memberitahu bahawa dia telah mengosongkan jadual kerjanya memandangkan dia dan suami belum berkesempatan untuk pergi bercuti semenjak mendirikan rumah tangga.

Mira akan kembali sibuk dengan kerjaya seninya selewat-selewatnya selepas perayaan Aidilfitri tahun ini.

Untuk rekod, Mira dan Emir diijab kabulkan pada 3 September 2020 dan belum dikurniakan cahaya mata.