Biarpun sudah lama ‘berehat’ dari dunia seni, namun pelakon Zarina Anjoulie mengakui masih dihujani dengan tawaran berlakon sejak beberapa tahun lalu.

Bagaimanapun, Zarina atau nama sebenarnya Zarina Anjoulie Lavocah Mohd. Fahizul terpaksa menolak tawaran tersebut atas beberapa sebab tersendiri, termasuk tidak mahu berjauhan dengan anak.

“Memang dah lama saya tidak berlakon dan menolak banyak tawaran kerana tidak boleh jauh dengan anak.

“Kebanyakkan penggambaran perlu dilakukan di luar Kuala Lumpur dan Nilai. Namun, saya sedia mempertimbangkan sebarang tawaran,” katanya yang dipetik dari Kosmo!

Dalam pada itu, Zarina tidak melihat keperluan untuk berpenat lelah di set penggambaran apabila pendapatannya sebagai pempengaruh media sosial (‘influencer’) jauh lebih lumayan daripada berlakon.

Perkara itu diluahkan menerusi satu perkongsian di laman Instagram miliknya setelah menghadiri majlis pelancaran filem “Hantu Kuat Ketawa” di Kuala Lumpur pada Rabu.

“Tawaran berlakon itu sentiasa tetapi kalau pendapatan saya sekarang sebagai ‘influencer’ jauh lebih berganda dan boleh dilakukan secara santai, kenapa saya perlu menerima tawaran yang tidak seberapa dan memenatkan?

“Gaji penggambaran seminggu saya boleh buat dalam masa dua hari dengan melakukan ulasan di rumah. Jadi buat apa saya nak bersusah payah pergi ke set penggambaran sampai lewat pagi dan tinggalkan anak cuma untuk itu?” soalnya.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata pengikut Instagram Zarina bersetuju dengan pendapatnya serta menyokong keputusan yang dibuat oleh pelakon tersebut.