Biarpun lagu pertama ciptaannya “Tanpa Rela” tidak berpeluang untuk mara ke pentas akhir Anugerah Juara Lagu ke- 36 (AJL36), penyanyi Misha Omar langsung tidak patah semangat.

Malah kegagalannya dipandang sebagai satu perkara yang sangat positif untuk terus menimba lebih banyak ilmu dalam bidang nyanyian dan penciptaan lagu.

Perkara itu dikongsi menerusi laman Instagram milik Misha atau nama sebenarnya Samihah Omar, setelah memberi persembahan terbaik pada malam Semi Final Muzik-Muzik ke-36 yang berlangsung pada Sabtu lalu.

“Tahniah buat 12 lagu yang telah mara ke AJL 36. Alhamdulillah, semalam (Sabtu) Kak Mitch berpeluang berkongsi pentas dengan sekalian anak-anak seni yang berbakat dalam industri muzik kita. Meskipun lagu Kak Mitch tidak berjaya ke AJL36.

“Percubaan kali ini meskipun gagal, tetap akan jadi pembakar semangat yang baik untuk Kak Mitch menimba lebih banyak ilmu dalam nyanyian dan bidang penciptaan lagu. Insya-Allah.

“Doakanlah mudah-mudahan Kak Mitch boleh mencipta lagu yang lebih baik dan berkualiti pada masa akan datang,” luahnya.

Menjengah ke ruangan komen, rakan-rakan selebriti serta para peminat tidak putus-putus memberi kata-kata semangat buat pelantun lagu “Sampai Bila” tersebut.

Untuk rekod, antara 12 finalis yang mara ke pentas AJL36 ialah Aina Abdul (“Sepi”), Shiha Zikir (“AEWO”), Haqiem Rusli (“Mimpi”), Siti Nordiana (“Angkara”), Naim Daniel (“Purnama”), Ernie Zakri (“Boneka”) dan Yonnyboii (“Salahku”).