Selepas pelakon Che Puan Juliana Evans, kini pelakon dan penyanyi Tya Arifin pula diiktiraf sebagai antara Individu Berjaya Di Malaysia 2021 oleh British Publishing House.

Tya atau nama sebenarnya Nurtria Wulandari Arifin, tidak dapat menyembunyikan keterujaannya ketika memaklumkan bahawa namanya turut tersenarai dalam buku ensiklopedia Britishpedia, menerusi laman Instagram miliknya.

“Alhamdulillah bersyukur sekali saya berada di dalam buku ini.

“Yang membuatkan saya rasa terharu adalah walaupun saya berasal dari Indonesia, dan sudah enam tahun menetap di Malaysia, dan sudah tiga tahun membina perniagaan Mutyara, suatu penghormatan dapat berada dalam buku ini,” katanya.

Sehubungan dengan itu, menantu kepada penyanyi tersohor Datuk Seri Siti Nurhaliza tersebut turut menyelitkan nasihat untuk berjaya serta berterima kasih kepada rakyat Malaysia, terutamanya para peminat yang sentiasa menyokongnya.

“Satu yang saya mahu kongsi iaitu, kejayaan adalah kerjasama. Tiada istilah kamu berjaya kerana kamu sendiri, tiada. Ia memerlukan kerjasama untuk membina kejayaan.

“Terima kasih sekali lagi kepada kalian rakyat Malaysia, yang sudah sangat menerima saya sejak hari pertama saya berada di sini.

“Malaysia sudah menjadi sebahagian daripada hidup saya,” luahnya.

Terdahulu, Tya telah dilantik oleh Hospital Kuala Lumpur (HKL) sebagai Ikon Selebriti Penyusuan Ibu 2019.