Selebriti media sosial dan adik kepada pengacara terkenal Neelofa, Ameera Khan bakal dikenakan tindakan gara-gara merakam beberapa babak filem “House of Gucci” dalam panggung wayang.

Menerusi tangkap layar yang dimuat naik menerusi laman Twitter, Ameera sekali lagi berdepan kecaman warganet yang kecewa dan berang akan tindakan tidak bertanggungjawab itu.

“Hi Golden Screen Cinemas (GSC), kenapa perkara ini dibenarkan dalam panggung wayang? Dan kenapa masih ada lagi individu yang melakukan hal sedemikian dalam tahun 2022?” ciap seorang pengguna.

Sehubungan dengan itu, pihak GSC memberi maklum balas serta menjelaskan mereka memandang serius terhadap tindakan sebegitu dan pihak pengedar filem, United International Pictures akan mengambil tindakan lanjut.

“Merakam kandungan filem adalah tidak dibenarkan. Kami mengambil maklum hal ini secara serius dan telah menghubungi serta melaporkan insiden ini kepada pemilik hak untuk tindakan lanjut.

“Terima kasih kerana menyorot tentang perkara ini. United International Pictures kini sedia maklum perkara ini untuk tindakan lanjut. Terima kasih,” balas GSC.

Sehingga kini, Ameera masih belum membuka mulut tentang perkara tersebut.

Terdahulu, Neelofa turut berdepan kecaman warganet apabila merakam sedutan filem “Lion King” dalam panggung wayang dan memuat naiknya di Instagram pada 2019.