Berbekalkan pengalaman lebih 10 tahun berkecimpung dalam industri seni, pelakon Zul Ariffin sentiasa bersikap terbuka untuk membantu para pelakon baru menggilap bakat yang sedia ada.

Pemilik nama lengkap Zulkifli Ariffin itu tidak lokek berkongsi ilmu dalam bidang lakonan serta tidak mempunyai masalah untuk digandingkan dengan pelakon lama mahupun baru.

Bagaimanapun, Zul menasihatkan agar pelakon baru menolak tepi perasaan ego dan perlu sentiasa berusaha untuk mempelajari perkara baharu.

“Saya tak kisah untuk ‘babysit’ pelakon-pelakon baru ini dan mengajar mereka asalkan mereka ada usaha dan ingin belajar.

“Lakonan memerlukan kerjasama dan interaksi antara pelakon. Saya tak boleh bergerak secara solo. Kalau saya saja yang ‘memberi’, lakonan itu tak akan menjadi,” katanya menerusi Harian Metro.

Tambah Zul lagi, dia juga akan cuba sedaya upada untuk membantu para pelakon baru mengawal perasaan gemuruh apabila beraksi di hadapan kamera.

Dalam perkembangan lain, Zul digandingkan dengan pelakon Nelissa Nizam dalam drama bersiri terbaru “Tarik Aku Ke Syurga” yang bakal bersiaran di Slot Samarinda TV3 pada tahun hadapan.