Setelah disahkan menghidap wabak COVID-19 pada 5 Disember lalu, penyanyi Wani Kayrie akhirnya menamatkan tempoh kuarantin kendirinya pada hari ini.

Menurut Wani atau nama sebenarnya Syazwani Abdullah, walaupun tidak menafikan berdepan kecelaruan emosi kerana terpaksa menangguhkan kerja, namun dia tetap mencari solusi untuk terus berfikiran positif.

“Emosi saya agak terganggu pada tiga hari pertama kerana memikirkan tentang kesihatan, kerja dan pelajaran. Bagaimanapun, saya mampu menangani semuanya dan bangkit semula dengan sokongan anda semua.

“Tempoh 10 hari ini telah mengajar saya pelbagai perkara. Ia memberi peluang untuk saya mengenali dan perbaiki diri ke arah yang lebih baik. Saya sangat bersyukur,” katanya dalam satu hantaran di laman Instagram.

Dalam pada itu, Wani turut menzahirkan penghargaan buat orang ramai yang sentiasa mengambil berat tentang keadaannya dan tidak putus-putus memberi sokongan moral.

“Terima kasih semua yang prihatin, selalu tanya khabar saya dan semua yang dah ada untuk bagi sokongan moral. Terima kasih, saya hargai semuanya,” katanya.

Terdahulu, Wani dan pengurusnya disahkan menghidap COVID-19 setelah mengalami gejala demam panas, batuk, selsema, sakit kepala dan sakit tekak selama dua hari.