Selepas sebulan berteka-teki mengenai hubungan mereka, akhirnya pasangan selebriti Kamal Adli dan Uqasha Senrose disahkan sudah diijab kabulkan pada 5 November lalu.

Khabar gembira itu diumumkan dalam sidang media khas anjuran Astro pada Selasa.

Difahamkan pasangan itu dinikahkan oleh bapa pengantin perempuan, Nik Sen Mat Ripin di sisi jurunikah Tuan Izzuddin Abdul Mutalib tepat jam 9.39 pagi pada tarikh berkenaan.

Majlis akad nikah mereka berlangsung secara tertutup di sebuah lokasi persendirian di Janda Baik, Pahang, dihadiri 100 orang tetamu yang terdiri daripada keluarga dan kenalan rapat.

Pada majlis bertemakan dalam taman itu, Kamal atau nama sebenarnya, Ahmad Kamal Ahmad Adli menyerahkan wang tunai RM22.50 sebagai mas kahwin. Bagaimanapun, jumlah wang hantaran dirahsiakan.

Sementara itu, Uqasha atau nama sebenarnya, Nik Zaris Uqasha Nik Sen menerima tujuh dulang hantaran berbalas sembilan daripada pihak pengantin lelaki.

Tidak berniat untuk menyembunyikan perkahwinan mereka, Kamal dan Uqasha memaklumkan hari bahagia mereka akan disiarkan dalam tiga episod istimewa iaitu “Walimatulurus Kamal Adli & Uqasha Senrose” pada 11, 18 dan 25 Disember ini, jam 9 malam.

Pasangan yang membintangi drama “Setelah Terlafaznya Akad” itu bakal menunaikan umrah pada 23 Disember ini sebagai pra bulan madu.

Terdahulu, orang ramai dikejutkan dengan aksi Kamal melamar Uqasha secara langsung pada malam Anugerah MeleTOP Era 2020 yang berlangsung pada Disember tahun lalu.

Kamal dan Uqasha kemudiannya mengikat tali pertunangan pada April lalu dalam majlis tertutup di sebuah hotel di ibu negara.