Penyanyi rap dan aktivis kemanusiaan Ariz Ramli memaklumkan isterinya, Farra Inalis Hussni kini sedang menjalani rawatan di sebuah hospital setelah pengsan kerana terlalu tertekan.

Ariz, yang sebelum ini dikenali sebagai Caprice, berkongsi berita duka itu menerusi perkongsian di laman Instagram miliknya pada malam Khamis.

Difahamkan isterinya, yang mesra disapa Elis, tertekan kerana dilemparkan pelbagai kecaman daripada netizen susulan penampilannya yang dikatakan seksi.

“Saya benar-benar salahkan diri sendiri atas apa yang berlaku. Sejak berkahwin, isteri saya hilang privasinya dan dikecam kerana penampilan seksi. Mungkin tekanan itu menyebabkan isteri saya pengsan,” katanya.

Menerusi perkongsian yang sama, Ariz turut memohon agar netizen berhenti mengecam isterinya.

“Jangan serang dia, serang saya sahaja. Saya yang berjihad, yang bina aplikasi untuk umah, berjuang untuk Jerusalem dan imam untuk masjid saya. 

“Kalau ada yang gagal, orang itu adalah saya. Letakkan semuanya atas bahu saya dan bukan keluarga saya,” katanya.

Terdahulu, Ariz menjelaskan sebagai suami, dia sudah melunaskan tanggungjawabnya dengan membuat teguran secara peribadi kepada isterinya.

Malah dia enggan mendesak dan tidak mahu isterinya bertudung kerana terpaksa serta mengikut kehendak manusia, tetapi ikhlas kerana Allah.

Ariz dan Elis mendirikan rumah tangga pada 15 November lalu. Elis yang merupakan ibu tunggal mempunyai seorang cahaya mata perempuan, Aleesya Sofea yang berusia lima tahun.