Pelakon Emelda Rosmila tampil dengan imej potongan rambut hampir botak demi menjayakan menjayakan filem terbaru, “Abnormal”.

Menurut Emelda atau nama sebenarnya Emelda Rosmila Abdul Hamid, sudah tiba masanya untuk dia keluar dari zon selesa setelah 20 tahun mengukuhkan nama dalam dunia seni. 

“Selepas 20 tahun berkecimpung dalam dunia seni, pastinya nak cari kepuasan dalam pekerjaan. Cuba benda-benda yang baru, menjadi berani dan mencabar diri sendiri.

“Ia adalah peluang untuk melakukan sesuatu yang baik. Kalau tidak, kita akan tersekat dalam zon selesa dan melakukan perkara yang sama,” katanya menerusi satu perkongsian di Instagram.

Menerusi filem aksi arahan Azhari Zain itu, Emelda digandingkan dengan suami yang juga pelakon Adlin Aman Ramlie, serta Kodi Rasheed.

Tambah Emelda lagi, ini bukanlah kali pertama dia mencukur kepala memandangkan dia pernah melakukan perkara sama ketika zaman remaja.

“Kali ini untuk penampilan dalam filem baru saya yang bertajuk “ABNORMAL” untuk pasaran luar.

“Kerja yang sukar, tapi sangat menyeronokkan, pengalaman baru untuk saya, bergandingan dengan suami dalam projek hebat bersama-sama,” katanya.

Dalam pada itu, Emelda menzahirkan penghargaan buat keluarga, rakan-rakan serta para peminat yang tidak putus-putus memberi sokongan kepadanya untuk terus bekerja dan kekal relevan dalam dunia seni.

Beralih ke perkembangan lain, Emelda membintangi drama terbaru berjudul “Dukun Diva” bersama pelakon lain seperti Eyka Farhana, Nadia Aqilah, Adlin Aman Ramlie, Tony Eusoff dan ramai lagi.