Setelah Daiyan Trisha dan Wani Kayrie disahkan positif COVID-19, kini pelakon dan pemuzik Rashidi Ishak pula dijangkiti wabak berkenaan selepas mengalami demam panas selama dua hari.

Rashidi menjelaskan perkara itu menerusi satu perkongsian di laman Instagram miliknya pada Selasa, di mana dia memuat naik foto memakai gelang merah jambu.

“Saya dah buat ujian bila kumpulan produksi berhenti penggambaran kerana ada kes di set. Masa tu negatif. Saya pun mulalah kuarantin kendiri di rumah.

“Tetapi apabila selepas dua hari, saya tiba-tiba demam teruk dan sakit-sakit badan, saya beritahu pihak produksi. Mereka uruskan doktor datang ke rumah buat ujian calitan, kali ini saya disahkan positif dan diberitahu supaya jangan panik,” katanya.

Menurut pelakon yang terkenal dengan drama “Kampung People” itu, dia disarankan untuk mengambil ubat-ubatan, dan melaporkan perkembangan diri sendiri kepada pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

“Pegawai kesihatan menghubungi saya dan bertanyakan beberapa soalan lazim. Saya pun jawab dengan tenang. Dia (pegawai kesihatan) minta pergi pusat penilaian COVID-19 terdekat.

“Pihak penerbit pula hantar di rumah bekalan makanan dan juga oximeter (alat pengukur oksigen) supaya boleh pantau bacaan oksigen,” katanya membuat pemeriksaan di pusat penilaian COVID-19 di Nilai, Negeri Sembilan.

Dalam pada itu, Rashidi berterima kasih kepada keluarga dan rakan-rakannya yang sentiasa mengambil berat tentang keberadaan semasanya.

Rashidi turut menasihati orang ramai untuk terus menjaga diri biarpun telah menerima dua dos vaksin serta membuat pemeriksaan kesihatan secepat mungkin sekiranya mengalami simptom-simptom wabak tersebut.