Penat lelah selama lima tahun membahagikan masa antara kerjaya dan akademik akhirnya membuahkan hasil apabila penyanyi Aina Abdul berjaya menggenggam segulung ijazah dalam bidang muzik kontemporari di Universiti UCSI, Kuala Lumpur.

Aina atau nama sebenarnya Nurul Aina Abdul Ghani berkongsikan berita gembira itu menerusi satu hantaran di laman Instagram miliknya ketika menghadiri majlis graduasi di Dewan Tan Sri Ahmad Razali di kampus tersebut pada Jumaat lalu.

Pelantun lagu “Semalam” itu tidak menafikan cabaran yang dihadapi untuk mengimbangi kerjaya dan akademik, namun bersyukur kerana segala urusan hingga ke majlis graduasi berjalan dengan lancar.

“Saya dah habis belajar tahun lalu, tetapi majlis konvokesyen ditangguhkan kerana pandemik COVID-19. Alhamdulillah, akhirnya majlis graduasi selamat berjalan dengan lancar.

“Bukan mudah untuk saya belajar dan bekerja. Namun, saya berusaha mahu menamatkan pengajian. Ada ketika saya letih tetapi saya harus cuba bersungguh-sungguh,” katanya menerusi BH Online.

Dedah Aina lagi, dia pernah menangguhkan pengajian pada tahun 2014 bagi menyertai program realiti Mentor Legend.

Dengan sokongan kelab peminatnya, Ainations, Aina berhasrat untuk meneruskan kerjayanya dan terus memperbaiki diri untuk kekal relevan dalam industri muzik tanah air.