Dengan dua kali lafaz, penyanyi Haqiem Rusli sah bergelar suami kepada gadis pilihan hatinya, Wan Anis Sofea Wan Zamzuri dalam sebuah majlis tertutup yang diadakan di Masjid Raja Haji Fi Sabilillah, Cyberjaya hari ini.

Pemilik nama lengkap Ridzuan Haqiem Rusli itu menyerahkan mas kahwin sebanyak RM300 dan wang hantaran berjumlah RM100,000.

Personaliti televisyen terkenal Ahmad Fedtri Yahya selaku pengacara majlis telah berkongsikan foto-foto sekitar majlis akad nikah Haqiem yang berlangsung sebentar tadi.

Pelantun lagu “Tergantung Sepi” itu turut memohon maaf kepada rakan-rakan artis kerana perlu mengehadkan jemputan bagi mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan kerajaan.

“Saya nak minta maaf jika ada rakan-rakan yang tidak dapat dijemput untuk majlis. Ia atas sebab jemputan kami sangat terhad dan SOP yang ketat.

“Oleh kerana itu, tidak dapat menjemput semua dan kami lebihkan keluarga serta saudara mara,” kongsinya di laman Instagram Story.

Memetik laporan dari BH Online, pasangan pengantin ini akan mengadakan majlis resepsi bertemakan Raikan Cinta di Langit Asmara di skyGlass Cyberjaya malam ini.

Difahamkan Haqiem mula mengenali isterinya sebagai rakan kongsi perniagaan apabila mereka membuka restoran ‘steambot’ pada dua tahun yang lalu.

Terdahulu, Haqiem mengumumkan tarikh pernikahannya secara rasmi setelah memenangi trofi Penyanyi Lelaki Popular pada malam Anugerah Bintang Popular Berita Harian ke-34 yang berlangsung baru-baru ini.