Saat menantikan kelahiran cahaya mata pasti mengujakan bagi setiap ibu bapa, lebih-lebih lagi jika ia merupakan kelahiran bayi sulung dalam sesebuah keluarga.

Salah satu perkara yang menjadi persediaan ibu bapa sementara menantikan kelahiran bayi adalah menyediakan bilik bayi, atau lebih dikenali sebagai ‘nursery’, bagi mengalu-alukan kehadiran si comel.

Antara kelengkapan yang wajib ada dalam bilik bayi ialah katil bayi (baby cot), kerusi menyusu (nursing chair), langsir gelap serta tikar bayi yang tebal.

Bingkai gambar dan anak patung juga boleh diletakkan dalam bilik sebagai hiasan tambahan.

Pemilihan warna dinding ataupun ‘wallpaper’ pastel dan cerah amat penting bagi memastikan suasana bilik kelihatan menenangkan serta dapat mengurangkan tekanan si ibu.

Baru-baru ini pasangan selebriti terkenal, Wawa Zainal dan Aeril Zafrel mendedahkan dekorasi bilik bayi idaman mereka yang telah diubah suai oleh syarikat Lentera Creative Home.

Pasangan itu bakal menimang cahaya mata keempat tidak lama lagi.

“Alhamdulillah, rezeki dapat buat bilik pantang untuk 4th baby. Dah lama teringin nak buat. Tak sabar nak jumpa baby. Doakan saya ya,” ujar Wawa.

6 3

Jadi jom lihat foto-foto bilik bayi Wawa dan Aeril yang telah siap diubah suai di bawah. Bolehlah dijadikan inspirasi untuk ibu-ibu di luar sana.

4 5
0
1 10
2 9
3 8
5 3