Selebriti dan pendakwah bebas Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful atau lebih dikenali sebagai Da’i Syed mendedahkan bahawa gangguan sihir yang dihadapinya sejak Februari lalu adalah angkara seorang wanita.

Menurut Syed, perkara itu dimaklumkan oleh beberapa orang pakar perubatan yang merawatnya, namun tidak diberitahu identiti sebenar individu tersebut.

“Walaupun kini keadaan saya sudah okay sikit, tapi saya masih perlu pergi berubat lagi dari semasa ke semasa. Ustaz yang merawat ada maklumkan yang si penghantar itu merupakan seorang wanita.

“Tiga orang ustaz cakap benda yang sama, tapi tak beritahulah siapa. Saya pun tak boleh nak agak siapa. Kita tak tahu orang nak buat kita,” katanya menerusi Utusan Malaysia.

Tambah pemilik perniagaan biskut cip coklat Asyedap itu lagi, gangguan sihir berkenaan telah menyebabkan dia berasa mudah letih serta mengalami tekanan hingga sukar untuk tidur dan tidak lalu makan.

Selain itu, Syed turut menemui beberapa objek aneh seperti jarum dan duit syiling di sekitar kediamannya.

Terdahulu, Syed dinasihatkan oleh seorang ustaz agar tidak memandang tepat ke arah kamera ketika mengadakan sesi siaran langsung Instagram (IG Live) bagi mengelakkan dirinya disantau atau disihir.