Sekian lama tidak dapat bersua dengan para peminat, penyanyi tersohor tanah air Datuk Seri Siti Nurhaliza mendedahkan bahawa dia bakal mengadakan konsert fizikal pada tahun hadapan.

Menurut Siti yang lebih mesra disapa Tok Ti, pihak pengurusannya Siti Nurhaliza Productions (SNP) telah mengatur jadual kerjanya serta tarikh dan masa yang bersesuaian untuk penganjuran konsert itu agar semuanya berjalan dengan lancar.

Perancangan itu diketengahkan susulan kerajaan telah memberi kelonggaran prosedur operasi standard (SOP) penganjuran konsert.

“Walaupun ada kelonggaran, saya akan memastikan segala yang dilakukan dalam keadaan selamat dan kita saling menjaga. Saya akan memulakan aktiviti seni secara berperingkat dan tentunya dua perkara besar iaitu album dan konsert akan saya laksanakan.

“Dua perkara besar ini saya bayangkan pada tahun depan kerana mahu memastikan keadaan bertambah baik dari COVID-19,” katanya yang dipetik dari Harian Metro.

ctdk 112121
Konsert maya Siti Nurhaliza X HotKool

Tahun lalu, Siti memberi persembahan memukau buat para peminat menerusi konsert yang dianjurkan secara maya iaitu Manifestival Siti Nurhaliza X HotKool.

Konsert hasil kerjasama Universal Music Malaysia dan Siti Nurhaliza Productions (SNP) bersama stesen radio Hot FM dan Kool FM itu juga bertujuan untuk mempromosikan album terbaharunya ManifestaSITI2020.