Selain Miss Universe dan Miss World, terdapat satu lagi pertandingan ratu cantik yang bakal berlangsung iaitu Miss Teen Universe 2021.

Apa yang membanggakan, Malaysia sudah pun mempunyai wakil untuk pertandingan itu, iaitu remaja berusia 19 tahun Dheper Reshaa Teh, yang kini sedang menyambung Diploma Pengajian Perniagaan di INTI International College Penang.

Dalam pada itu, gadis kelahiran Pulau Pinang ini meletakkan harapan agar dapat membawa pulang trofi Miss Teen Universe 2021 ke tanah air.

“Saya berharap bahawa pengalaman menyertai pertandingan sejak empat tahun lepas akan membawa kejayaan kepada saya untuk dinobatkan sebagai Miss Teen Universe tahun ini.

“Mereka yang ingin menyokong saya mewakili Malaysia boleh mengunjungi Instagram Miss Teen Universe (@missteenuniversepageants) dan mengundi saya,” katanya yang dipetik dari Bernama.

Miss Teen Universe yang sepatutnya berlangsung pada 6 November ini di Dubai, Emiriyah Arab, terpaksa ditunda ke tahun hadapan berikutan risiko penularan pandemik COVID-19 dan sekatan perjalanan di sesetengah negara.

Terdahulu, Depher terpilih sebagai finalis bagi Miss Teen Universe 2019 di New Delhi, India dan ditempatkan di tangga Terbaik 20 dalam Miss Tourism Global City 2021 di Guangdong, China.