Pelakon dan cef selebriti popular Jaafar Onn telah menyarakan stesen televisyen TV3 untuk menyiarkan semula drama lama popular lakonannya berjudul “Cili Padi” berikutan ramai peminatnya mencadangkan perkara itu.

“memandangkan banyak permintaan dan siaran TV3 pun banyak ulang tayang drama lama, apa kata tayang semula drama “Cili Padi”. Ramai suka.

“Dari dulu sampai sekarang, drama “Cili Padi” memang popular. Sejak saya aktif di TikTok dan buat secara langsung di media sosial, ramai yang memberi respond an mencadangkan agar “Cili Padi” ditayangkan semula atau dibuat semula.

“Saya kata, kesemua pelakon kanak-kanak pada zaman itu kini sudah dewasa dan berkeluarga. Jadi, peminat-peminat ini menyarankan agar kekalkan watak Cikgu Jaafar sebagai cikgu bersara atau penyelia kolej.

“Dari situ, dapat dilihat bagaimana hubungan antara Cikgu Jaafar dengan pelajar-pelajarnya walaupun mereka sudah berkeluarga,” katanya yang dipetik dari Harian metro.

Bagi remaja generasi baru yang tidak mengetahui mengenai drama “Cili Padi”, ia pada mulanya dirancang sebagai telefilem, bagaimanapun sambutan yang diterima sangat memberangsangkan membuatkan ia dikembangkan menjadi drama bersiri.

Selain Jaafar, drama itu dibintangi barisan pelakon popular yang masih lagi aktif sehingga kini iaitu Melissa Saila, Anne Ngasri, Tam Suhaimi dan Nik Fariz Nik Fadzil.