Pengarah, penerbit dan pelakon tersohor negara Syamsul Yusof akan menunaikan janjinya kepada para peminat untuk merealisasikan filem “KL Gangster 3 The Finale” seperti yang dirancang sebelum ini.

Walau bagaimanapun, Syamsul atau nama sebenarnya Mohd Syamsul Mohd Yusof berkata, penggambaran filem itu hanya akan bermula sekiranya negara sudah pulih dari wabak COVID-19.

“Penggiat filem dilanda banyak halangan kerana masalah COVID-19. Termasuklah saya sebagai pengarah dan penerbit.

“Isunya pawagam semakin berkurang di seluruh negara apatah lagi jumlah penonton yang dibenarkan masuk terhad. Ada banyak pawagam yang ditutup. Tak apa, saya redha kerana banyak lagi sektor lain juga terjejas,” katanya.

Biarpun sedih melihat situasi industri seni yang terjejas ketika ini, namun ia tidak mematahkan semangatnya untuk terus membikin filem tersebut.

“Ini semua tak akan jatuhkan semangat saya untuk hasilkan filem “KL Gangster 3 The Finale”.

“Kepada peminat, kita tenang dulu sampai keadaan negara betul-betul pulih. Insya-Allah masanya akan sampai. Jika Allah izin, kita akan mulakan penggambaran,” tambahnya lagi.

Seperti sedia maklum, “KL Gangster 3 The Finale” bakal menjadi kesinambungan kepada filem pertama “KL Gangster” dan filem “KL Gangster 2”.

Terdahulu, kedua-dua filem itu menampilkan barisan pelakon hebat tanah air seperti Datuk Rosyam Nor, Datuk Aaron Aziz, Datuk Adi Putra, Zizan Razak, Soffi Jikan, Adam Corrie dan ramai lagi.