Selepas #Namron, kini giliran seorang lagi pelakon ‘veteran’ tanah air #DidieAlias pula tampil menyuarakan pandangannya mengenai isu panas ketika ini mengenai desakan stesen TV mahukan artis dengan jumlah sekurang-kurangnya sejuta followers di media sosial.


Menurut #DidieAlias, banyak followers di media sosial juga tak guna sekiranya tidak reti berlakon atau dalam erti kata lain lakonan ‘kayu’. Malah dia juga mendedahkan pernah bekerja dengan artis seperti itu dan terpaksa mengajar pula ketika berada di set penggambaran supaya penggambaran berjalan dengan lancar.


Isu ini semakin menjadi panas sejak kebelakangan ini dan ia telah menimbulkan pelbagai reaksi dalam industri seni tanah air dan juga peminat. Ada yang bersetuju dengan tindakan stesen TV dan ada yang tidak suka.


MissMynah secara peribadi tiada masalah sekiranya penerbit atau stesen TV mahukan artis popular untuk rating karya mereka tetapi mereka juga perlu fikirkan tentang kualiti naskhah itu. Sampai bila nak guna populariti untuk lonjakkan naskhah. Tengok siri Netflix popular ketika ini #SquidGame. Tak perlu pun nak guna pelakon bertaraf bintang tetapi tetap menjadi siri paling popular di seluruh dunia ketika ini.


Untuk hiburan terkini layari www.missmynah.com


📸: Didie Alias Instagram


#MissMynah #DidieAlias #artistsoninstagram #artismalaysia #artismalaysiaofficial #selebriti #selebgram #pelakon #penyanyi #filem #drama #telefilem #viral #kitajagakita #selamatkanindustrisenitanahair