Setelah beberapa bulan kelibatnya tidak muncul di kaca televisyen, pelakon Emma Maembong bakal kembali mewarnai industri seni tanah air dengan drama bersiri terbaru.

Seperti yang dikongsikan menerusi hantaran di laman Instagram Emma, atau nama sebenarnya Fatimah Rohani Ismail, drama berjudul “Mendua” itu akan diarahkan oleh pelakon Janna Nick.

Penggambaran drama itu kini sedang berlangsung di Tanah Tinggi Cameron setelah kerajaan membenarkan penggiat industri kreatif yang lengkap dua dos vaksin untuk kembali bergiat di negeri yang berada dalam Fasa 1 Pelan Pemulihan Negara (PPN) sejak 9 September lalu.

Selain Emma, drama itu turut dibintangi pelakon lain seperti Nazim Othman dan Dini Schatzmann. Bagaimanapun, jalan cerita drama masih belum didedahkan buat masa ini.

Beralih ke perkembangan lain, Emma berjaya mengembangkan kariernya di negara seberang apabila tampil dalam filem seram Indonesia terbaru, “Bisikan Jenazah” yang diarahkan pelakon dan penyanyi Indonesia, Aldi Taher.

Biarpun penggambaran telah dijalankan sejak tahun lalu, namun pihak produksi masih belum menetapkan tarikh tayangannya susulan wabak COVID-19 masih belum reda.