Nampaknya harapan Miss Mynah mahu melihat Datuk Seri Eizlan Yusof dan Datuk Hans Isaac menyelesaikan isu saman fitnah tidak tercapai apabila pihak mahkamah telah memutuskan kes saman fitnah tersebut akan dibicarakan selepas kedua-dua pihak gagal mencapai penyelesaian melalui proses pengantaraan.

Menurut laporan dari akhbar, mahkamah masih belum menetapkan tarikh perbicaraan tetapi pengurusan kes di hadapan Hakim Datuk Azimah Omar ditetapkan pada 28 Oktober depan secara dalam talian.

Bagi anda yang ‘tertinggal bas’, sekitar bulan November 2020 Eizlan Yusof mendakwa Hans Isaac telah memfitnahnya dalam aplikasi WhatsApp kumpulan Persatuan Penerbit Filem Malaysia (PFM) yang mendakwa Eizlan Yusof yang memegang jawatan Ahli Lembaga Pengarah Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) menyalahguna kuasa bagi mendapatkan dana untuk syarikat produksi Excellent Pictures Sdn Bhd.

Tangkap layar perbualan WhatsApp itu kemudian tersebar di media sosial dan telah mengundang pelbagai reaksi daripada penggiat seni dan juga netizen. Susulan itu, Eizlan Yusof telah memfailkan saman RM2 juta dan menuntut Hans Isaac membuat permohonan maaf.

Miss Mynah menjangkakan kes ini akan berlarutan selama beberapa tahun sebelum kita akan mendapat keputusan kes. Sekali lagi Miss Mynah berharap agar kedua-dua mereka dapat menyelesaikan perkara ini secara baik kerana kedua-dua mereka merupakan antara figura ‘penting’ dalam industri seni tanah air.

Untuk hiburan terkini layari www.missmynah.com

📸: Hans Isaac & Eizlan Yusof Instagram

#MissMynah #HansIsaac #EizlanYusof #artistsoninstagram #artismalaysia #artismalaysiaofficial #selebriti #selebgram #pelakon #drama #filem #viral #kesfitnah #samanfitnah #finas #pkp #covid19