Sekian lama menyepi dari dunia lakonan, pelakon dan pengacara Diana Amir akhirnya membuka mulut mengenai kerjaya seni yang diceburinya kira-kira lebih sedekad lalu.

Menurut Diana atau nama sebenarnya Nurdiyana Amir Hashim, dunia lakonan tidak lagi menjadi keutamaannya sejak berumah tangga serta bergelar ibu kepada tiga cahaya mata, Khaulah Al Azwar, Khadija Azzehra dan Muhammad Khalid Al Habib.

“Kalau tanya bab berlakon, sekarang dah tak berapa teruja sebab banyak benda perlu difikirkan. Terutama anak-anak sebab saya jaga sendiri mereka, tiada pembantu rumah,” katanya yang dipetik dari Kosmo!

Bagaimanapun, Diana memberitahu bahawa dia masih aktif dalam bidang pengacaraan dan memilih program yang akan memberi manfaat kepada para penonton.

“Tapi kalau pengacaraan, saya okay. Sebab kerja mengacara lebih mudah dan tidak memerlukan komitmen masa yang panjang berbanding lakonan. Jadi kalau saya tiada tawaran berlakon pun, tak ada masalah sebenarnya,” tambahnya lagi.

Namun begitu, sekiranya terdapat tawaran berlakon yang datang, Diana akan mempertimbangkannya dengan syarat ia menjaga ikhtilat dan batasan antara lelaki dan wanita.

Dalam perkembangan lain, Diana juga dilihat lantang bersuara mengenai isu-isu semasa di media sosial, terutamanya topik mengenai Islam dan perjuangan solidariti kemanusiaan.