Perkongsian di laman Instagram Mimi Lana hari ini ternyata telah mengejutkan ramai apabila dia memberi bayangan seolah-olah sudah bertunang dengan teman lelaki yang juga pelakon Syafiq Kyle.

Menerusi foto itu, Mimi atau nama lengkapnya Mimi Rozaiana Zainal Abidin, duduk di atas sebuah pelamin dengan busana serba hitam serta jari jemari yang dihiasi inai.

Pada masa yang sama, ruangan komen foto itu juga dihujani dengan ucapan tahniah daripada rakan-rakan artis dan para pengikut Instagram pelakon filem “Pusaka” tersebut.

IMG 7643
IMG 7644

Walau bagaimanapun, bagi mengelakkan salah faham dan menjawab pertanyaan ramai, Mimi akhirnya tampil menjelaskan majlis itu merupakan majlis pernikahan sepupunya.

“Assalamualaikum. Hai semua, saya minta maaf. Mengenai foto terbaru saya, saya hanya meraikan sepupu kesayangan yang bernikah pada hari ini.

“Terima kasih kerana mendoakan yang baik-baik untuk saya. Jangan risau, kalau ada berita gembira Insya-Allah pasti saya akan kongsikan dengan semua orang pada masa akan datang,” katanya.

65F13076 8691 4981 A925 60529897A3EB
A1F4D1BD 1404 4713 A815 539A9FF877CE
Reaksi Syafiq Kyle menerusi IG Story

Terdahulu, setelah lima tahun melayari bahtera cinta, Mimi dan Syafiq memutuskan untuk berpisah pada Mei tahun lalu.

Namun, atas rasa cinta dan rindu yang masih berbaki, pasangan sama cantik sama padan itu menyambung semula ikatan yang terlerai pada awal tahun ini.