Tatkala pihak yang sepatutnya menjadi ‘talian hayat’ rakyat yang memerlukan bantuan sibuk bermain politik, NGO, rakyat prihatin lain dan golongan artis pula kini sibuk dengan kempen-kempen bantuan kepada mereka yang terjejas teruk akibat pandemik #COVID19.


Terbaru pelakon popular tanah air Syafie Naswip FanPage telah mengambil keputusan untuk menjual trofi Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik yang dimenanginya pada Festival Filem Malaysia Ke-25 #FFM25 untuk mengumpul dana bagi membantu golongan yang memerlukan.

2 2


Malah Syafie sendiri dengan jelas berkata dia tidak akan mengambil walau satu sen pun sebaliknya wang jualan trofinya itu akan diserahkan 100% sebagai dana bantuan.

3 2


MissMynah sangat berbangga melihat semakin ramai artis tempatan yang berkemampuan mula menggunakan populariti mereka bagi mengumpul dana untuk membantu golongan terjejas. Tak perlu isi borang dan dan mengadap pelbagai karenah birokrasi untuk mendapatkan bantuan. Tahniah kepada semua yang membantu! Marilah kita sama-sama jaga kita demi membanteras #COVID19.


📸: Syafie Naswip Instagram


#MissMynah #SyafieNaswip #bantuan #jualtrofiffm25 #kempenbenderaputih #kitajagakita #pkp3 #covid19 #artistsoninstagram #artismalaysia #artismalaysiaofficial #selebriti #selebgram #pelakon #drama #telefilem #filem #filemMalaysia #hiburan