Semalam tular di media sosial mengenai penyanyi rap dan penceramah motivasi Caprice mempersoalkan tingkah laku pendakwah bebas Ustaz Ebit Lew (UEL) ketika menjalankan misi kemanusiaan di Gaza, Palestin baru-baru ini.

Menerusi beberapa perkongsian di laman Instagram Story miliknya, pemilik nama sebenar Ariz Ramli itu menegur cara UEL menghulurkan sumbangan kepada penduduk di sana.

Menurut Caprice, dia turut menghubungi UEL secara peribadi menerusi aplikasi Whatsapp, namun kecewa apabila akaun Instagram miliknya disekat oleh UEL.

page 9
Tangkap layar IG Story milik Caprice
51D3730E CAD7 4AB4 93E8 E8E510603765
Caprice kecewa susulan akaun IG miliknya disekat UEL

Lantaran itu, Caprice menerima kritikan hebat daripada golongan warganet yang mengatakan tindakannya tidak wajar dan kurang profesional.

Caprice sebelum ini menjawab persoalan rakyat Malaysia yang bertanyakan jika penyanyi itu telah menemui UEL ketika berada di Gaza dengan berkongsian video pendek pertemuan mereka.

Terdahulu, Caprice menimbulkan tanda tanya apabila memberitahu bahawa dia bakal membongkar satu perkara yang akan mengejutkan orang ramai pada 21 Julai ini.

Buat makluman lanjut, Caprice telah berangkat ke Gaza, Palestin pada 24 Jun lalu untuk menyertai misi bantuan kemanusiaan kepada penduduk di sana.

Walau bagaimanapun, Caprice dikatakan masih belum boleh memasuki Gaza dan kini berada di Kaherah, Mesir.