Penyanyi tersohor negara Datuk Seri Siti Nurhaliza meneruskan lagi misi Bantuan Prihatin 2021 yang dilancarkan kepada masyarakat kampung orang asli Mah Meri yang terletak di Pulau Carey, Selangor.

Menurut Siti yang juga pengasas Yayasan Nurjiwa dan Presiden CTDK Holdings Sdn Bhd, terdapat 4 ribu orang asli Mah Meri yang tinggal di pesisir pantai Selangor dan di Pulau Carey terdiri daripada 2 ribu orang dan 400 buah keluarga.

“Alhamdulillah. Kekangan pergerakan tidak membataskan untuk kita kekal berjiwa, mempunyai rasa keprihatinan dan membantu kalangan yang memerlukan.

“Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada Puan Norlia Samsi selaku Pengerusi Kelab Kebudayaan Mah Meri yang telah membantu menguruskan penghantaran bantuan,” ujar pelantun lagu “Anta Permana” tersebut.

Bantuan yang disalurkan kepada setiap keluarga di kampung itu adalah berupa makanan asas termasuk beras, tepung, minyak, gula dan susu.

Sehubungan dengan itu, Siti turut berterima kasih kepada orang ramai yang sama-sama menyumbang ke tabung Bantuan Prihatin 2021 sejak ia dilancarkan pada awal bulan ini.

“Saya paparkan di sini untuk memaklumkan bahawa sumbangan kalian kami sampaikan dan secara berterusan jua. Doakan kami,” katanya.

Terdahulu, Siti menjelaskan tujuan bantuan tersebut dilancarkan adalah sebagai tanda prihatin pihaknya untuk meringankan beban keluarga yang memerlukan bantuan sepanjang pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di seluruh Selangor dan di Kuala Lumpur.