Pelakon, pengacara dan model Amelia Henderson bakal muncul dengan drama komedi romantik terbaru berjudul “Cik Ayu Mee Sanggul”.

Antara keistimewaan yang ditonjolkan menerusi drama ini ialah penampilan watak utama, Cik Ayu yang disandang oleh Amelia sering menggayakan padanan tradisional kebaya dan cucuk sanggul sebagai pakaian harian.

Difahamkan, pelakon berdarah kacukan India-Scotland itu telah menggayakan sebanyak 40 pasang kebaya demi menjayakan wataknya.

page 17
Amelia tampak ayu berkebaya ungu

Diarahkan oleh Idora Abdul Rahman, drama ini mengisahkan Ayu, seorang pengusaha mee sanggul dan janda muda, yang menikahi seorang duda tanpa ikatan cinta demi menjadi ‘ibu segera’ kepada Uwais, anak duda tersebut.

Selain Amelia, ia turut dibintangi Aqasha, Aryan Adzrin, Iman Zulkarnain, Shiqin Kamal, Fimie Don, Asha Merican, Nabil Aqil, serta penampilan khas oleh Dato’ Rosyam Nor, Dynas Mokhtar dan Cat Farish.

Ini baru sepasang, kalau nak tengok Amelia cantik manis berkebaya, anda kenalah tonton drama “Cik Ayu Mee Sanggul” setiap Isnin hingga Khamis, jam 10.00 malam, bermula Selasa (27 Julai) di Astro Ria.