Biarpun gagal mara ke pusingan akhir acara individu all-around Sukan Olimpik Tokyo 2020, namun ratu gimnastik artistik negara, Farah Ann Abdul Hadi tetap gembira dengan pencapaiannya.

Lengkap dengan leotard berwarna jingga, Farah dilihat beraksi sebaik mungkin bagi penampilan sulungnya di Pusat Gimnastik Ariake.

Selepas mengharungi empat aparatus, atlet gimnas yang berasal dari Subang Jaya, Selangor itu me­ngumpul 48.565 mata ke­seluruhan.

Farah yang memulakan aksi dengan disiplin palang ber­tingkat mengutip 11.600 mata sebelum meraih 11.566 untuk batang titian.

Aksi Farah dalam senaman lantai pula menyaksikan dia mengutip 12.333, sebelum mendapat mata tertinggi dalam melombol yang juga aparatus terakhirnya dengan catatan 13.166 mata.

“Saya sudah beri segalanya tapi tidak berjaya. Saya cuba ‘move on’ dan buat yang terbaik dalam kejohanan akan datang,” katanya yang dipetik dari Astro Arena.

Seperti yang dilaporkan media, hanya 24 gimnas, dengan maksimum dua wakil dari setiap negara layak ke peringkat akhir acara all-around yang dijadual pada Khamis (29 Julai).

MissMynah ingin mengucapkan tahniah buat Farah kerana dah lakukan yang terbaik!