Melihat situasi pandemik COVID-19 masih berada di tahap membimbangkan, kumpulan Dolla tampil untuk menghulurkan bantuan kepada individu-individu yang terkesan akibat pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0.

Menerusi satu hantaran yang dikongsi di laman Instagram rasmi Dolla, kumpulan itu telah menjalin kerjasama dengan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) The Giving Bank (TGB) bagi menubuhkan program amal Live to Give.

“Kami berasa simpati melihat banyak nyawa dan keluarga yang terkesan akibat pandemik ini.

“Oleh sebab itu, kami membuat keputusan untuk bekerjasama dengan The Giving Bank untuk menyumbang sedaya upaya dan sebanyak mana yang kami mampu.

“Bersama, kami ingin membantu mereka yang memerlukan dan meningkatkan kesedaran terhadap pergelutan yang mereka sedang hadapi,” kata Dolla.

Sehubungan dengan itu, Dolla akan mencari empat individu yang benar-benar memerlukan dan mereka akan diberi bantuan seperti ubat-ubatan, kewangan, barangan keperluan dan lain-lain.

Dalam satu lagi hantaran, kumpulan yang dianggotai oleh Sabronzo, Angel, Tabby dan Syasya itu turut menyediakan langkah-langkah mudah untuk orang ramai membantu menjayakan program amal tersebut.

201815609 1120031381821910 4491992418981047001 n