Pelakon Puteri Sarah reda dengan ketentuan takdir apabila jodohnya dengan suami yang juga pengarah terkenal, Syamsul Yusof berakhir selepas sembilan tahun mendirikan rumah tangga.

Puteri Sarah atau nama sebenarnya, Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin menerusi satu perkongsian di laman Instagram berkata, sebagai manusia biasa, kita tidak akan sentiasa memiliki semua yang diingini.

“Dalam kehidupan kita tak boleh memiliki ke semuanya. Sekuat mana kita genggam, sekuat mana kita cuba tahan bila sampai masanya Allah nak kita lepaskan, kita kena lepaskan.

“Banyak hal yang kita tak boleh nak memiliki dalam masa yang panjang sebab fitrah duniawi memang datang dan pergi.

“Bila kita yakin yang Allah dah aturkan yang terbaik maka kita kena redha dan ikhlaskan. Meski memakan banyak masa, tak mengapa asalkan kita ajar dan didik diri untuk lebih bersikap terbuka,” katanya.

Tambah Puteri Sarah lagi, kekecewaan dunia hanyalah bersifat sementara sedangkan ada kebahagiaan lain yang Allah cuba simpan untuk setiap individu.

“Jodoh yang lain Allah simpan untuk kita. Apa yang kita perlukan sekarang, hati yang tenang dan bulatkan keyakinan sepenuhnya pada Allah.

“Semoga Allah hadirkan ketenangan dan kekuatan pada diri kita selalu,” katanya.

Terdahulu, Puteri Sarah bersyukur kerana urusan perceraiannya dipermudahkan dan mengakui akan lebih gembira meraikan Aidilfitri tahun ini.

Pada 10 April lalu, Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan menetapkan 18 April ini untuk Syamsul melafazkan cerai terhadap Puteri Sarah.

Difahamkan, Puteri Sarah dan Syamsul telah bersemuka untuk berbincang dan mencapai kata sepakat untuk berpisah secara baik.