Sempena Aidilfitri yang bakal menjelang tiba, Cuckoo Malaysia tampil dengan sebuah filem pendek bagi memeriahkan kempen Cuckoo Raya 2023 yang bermula dari 10 hingga 22 April ini.

Filem pendek berjudul “Menyelamatkan Kampung Bersama Bintang Pujaan” yang diterbitkan dengan kerjasama agensi kreatif Naga DDB Tribal itu bertujuan untuk menguatkan kempen menggalakkan masyarakat melawan kelesuan sepanjang musim perayaan nanti.

Pengarah kreatif Naga DDB Tribal, Suryadipura Salleh berkata, pihaknya amat teruja untuk menghasilkan kempen yang lebih menyerlah dan relevan kepada pasaran tempatan.

“Untuk kempen ini, kami menggunakan banyak lawak-lawak tempatan dan rujukan budaya moden sebagai sumber inspirasi,” katanya menerusi Marketing Interactive.

Ketua pegawai pasaran antarabangsa Cuckoo, Queenie Goh berkata, tujuan utama kempen itu adalah untuk menggabungkan elemen taktikal ke dalam sebuah cerita yang membolehkan jenama itu berhubung lebih baik dengan rakyat Malaysia selain mengukuhkan mesej #SAMASAMAHealthier.

“Mesej ini ialah tema pemasaran Cuckoo untuk tahun 2022. Perkara ini juga membantu kami untuk menghasilkan jenama yang lebih kuat, meningkatkan pertalian jenama dan daya tarikan di pasaran.

“Ini juga suatu permulaan yang baik dan kami sangat teruja,” katanya.

Lebih menarik, filem pendek yang berkonsepkan zombi di Kampung Lesu ini turut diwarnai dengan penampilan istimewa penyanyi tersohor Datuk Seri Siti Nurhaliza dan bintang Korea, Lee Min Ho yang dilantik sebagai duta jenama tersebut.

Filem pendek “Menyelamatkan Kampung Bersama Bintang Pujaan” kini boleh ditonton di Instagram dan YouTube rasmi Cuckoo Malaysia.