Pelakon dan pengacara Zulin Aziz meluahkan rasa syukur tidak terhingga apabila pembedahan untuk membuang apendiks dan batu hempedu berjalan dengan lancar.

Menerusi perkongsian di Instagram, Zulin menceritakan pengalamannya secara terperinci bermula dari awal hingga selesai menjalani pembedahan di sebuah hospital.

“Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. Dalam keadaan sangat takut, saya terkebil-kebil tengok lampu sambil mengucap. Tahu-tahu saya dah tersedar. Bila dah bangun, rasa dahaga dan bahagian perut terasa bengkak.

“Dalam keadaan mamai, saya ucapkan terima kasih pada doktor dan jururawat. Lebih kurang jam 12.30 semuanya selesai. Sampai di bilik, tengok suami terus rasa tenang. Kasihan dia, dia pun tak sihat tetapi tetap jaga saya yang sakit ini,” katanya.

Pemilik nama sebenar Farah Azleenda Abdul Aziz itu memaklumkan perutnya mula berasa sakit yang luar biasa dan menyangka ia adalah penyakit gastrik kerana sudah dua hari mengamalkan diet.

“Saya menangis minta suami bawa ke klinik dan beritahu dia mungkin saya kena gastrik sebab sedang diet. Rupanya lain. Bila periksa darah, doktor terus minta saya segera ke hospital sebab ada tanda-tanda apendiks.

“Selepas membuat imbasan di hospital, ternyata ada apendiks dan batu hempedu. Ternganga sekejap. Patutlah sakit,” katanya.

Ekoran itu, doktor menasihatkan agar Zulin menjalani pembedahan dengan segera bagi membuang apendiks dan batu hempedu bagi mengelakkan sebarang risiko yang tidak diingini.

Dalam pada itu, Zulin menzahirkan penghargaan kepada orang ramai yang mendoakan kesihatannya serta menasihatkan agar orang ramai sentiasa menjaga kesihatan diri.

Pelakon itu turut memohon maaf kepada pihak produksi kerana terpaksa membatalkan jadual kerjanya buat sementara waktu sehingga keadaannya beransur pulih.