Pelakon Fasha Sandha dikejarkan ke sebuah hospital di Johor Bahru selepas mengalami kecederaan parah di mata dan kepalanya ketika menjalani penggambaran telefilem TV3 berjudul “Anak Tuan”, semalam.

Difahamkan tulang mata dan bebola mata kiri Fasha luka dan bengkak akibat terjatuh serta terhentak di bucu katil yang tajam ketika melakonkan babak bersama pelakon Azhan Rani.

Berita itu dikongsi oleh adik kepada Fasha menerusi paparan video di laman Instagram dan TikTok milik Fasha pagi ini.

“Dari semalam telefon kakak tidak berhenti berdering. Di sini saya ingin membuat sedikit perkembangan tentang kakak. Maaf kakak sedang rehat secukupnya.

“Kakak mengalami kecederaan akibat terjatuh ketika berlakon di set penggambaran Anak Tuan” pada pagi semalam. Mata dan kepalanya terhentak di bucu katil yang tajam.

“Tulang mata kiri patah dan bebola matanya kirinya berdarah dan bengkak dan sedang dirawat di sebuah hospital pakar di Johor Bahru,” tulisnya.

Isteri kepada pelakon Aidil Aziz itu akan dipindahkan ke sebuah hospital pakar di Kuala Lumpur untuk mendapatkan rawatan lanjut.

Fasha bagaimanapun enggan menunding jari kepada mana-mana pihak kerana kemalangan seperti itu boleh terjadi di luar jangkaan dan sudah menjadi lumrah dalam dunia lakonan.

Sehubungan dengan itu, adik kepada Fasha memohon keluarga dan orang ramai untuk mendoakan agar kakaknya segera diberi kesembuhan.

“Mohon jasa baik peminat dan keluarga untuk mendoakan kesihatan kakak. Seperti yang ramai tahu kakak seorang yang kuat semangat dan komited dalam kerjayanya.

“Saya yakin kakak kuat. Pihak produksi telah memohon maaf pada kakak dan keluarga kami. Kata kakak, Tidak ada sesiapa yang harus dipersalahkan kerana kemalangan ini terjadi di luar jangkaan kita,” tulisnya.