Pelakon Ummi Nazeera akui berdepan cabaran besar apabila menggalas tanggungjawab untuk menghidupkan watak wanita tersakiti bernama Hayfa menerusi drama “Risik Pada Hati”.

Ummi atau nama lengkapnya Ummi Nazeera Nur Hidayah Zainal Abidin, terharu dengan sokongan dan sambutan positif daripada penonton selepas siaran terakhir drama tersebut.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, Ummi menzahirkan rasa syukur dan ucapan penghargaan buat para penonton serta pengalamannya mendalami watak Hayfa.

“Syukur Alhamdulillah. Berakhir sudah drama rantaian “Risik Pada Hati”. Jutaan terima kasih buat semua penonton dan penyokong.

“Susah nak ucapkan selamat tinggal. Hayfa, Adam dan Aisyah, saya sayangkan semua. Saya sangat sayangkan watak Hayfa. Saya doakan bagi yang melalui apa yang Hayfa lalui untuk terus tabah.

“Masa nak mendalami watak ini, saya berguru dan pada masa yang sama saya belajar dari orang di sekeliling saya yang melalui perkara sama.

“Wanita yang cuba untuk hamil dan juga wanita yang disakiti suaminya kerana hatinya dah berubah arah,” katanya.

Dalam pada itu, Ummi berharap watak Hayfa dapat meninggalkan impak besar buat penonton, terutamanya penonton wanita yang berdepan situasi sama.

“Saya harap Hayfa dapat memberi semangat untuk wanita di luar sana menghargai diri sendiri. Kita juga punya hati dan perasaan.

“Ditambah pula bila terasa diri tak sempurna berbagai benda yang tak masuk akal kita akan buat. Ya, kita hanya manusia biasa. Tak lari dari kesilapan.

“Semoga suami di luar sana teruskan menjaga hati para isteri dan semoga kita juga menjadi isteri yang baik baik,” katanya.

Drama 28 episod yang diadaptasi daripada novel judul sama karya Hanni Ramsul ini turut menampilkan Alif Satar, Zara Zya dan Izzue Islam.