Pasangan selebriti Mizz Nina dan Noh Salleh membuat keputusan untuk bercerai setelah 11 tahun bergelar suami isteri.

Perkara itu dimaklumkan menerusi laman Instagram masing-masing pada Khamis, sekali gus menjawab spekulasi mengenai keretakan rumah tangga mereka yang menjadi tanda tanya ramai minggu ini.

“Assalamualaikum. Saya dan Noh mahu membuat satu pengumuman penting. Selepas melalui pelbagai cabaran dan berbincang, kami akhirnya sepakat untuk berpisah dan membawa haluan sendiri.

“Alhamdulillah, kami bersyukur kerana berpeluang untuk menjalani kehidupan indah selama 11 tahun dan melalui pelbagai dugaan, jatuh serta bangun bersama-sama.

“Kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada penyokong yang selama ini banyak memberi sokongan dan kasih sayang kepada kami selama bertahun-tahun.

“Jangan risau, kami masih berkawan dan baik. Kita hanya mampu merancang, tetapi perancangan Allah jauh lebih hebat,” kata Nina atau nama sebenarnya Shazrina Azman.

Dalam pada itu, Nina dan Noh berharap orang ramai dapat mendoakan mereka serta memberi privasi sepanjang mereka berada dalam tempoh iddah.

Memetik laporan dari Harian Metro, pasangan itu telah bercerai talak satu dan memfailkan penceraian pada 14 Jun diΒ Mahkamah Rendah Syariah Daerah Gombak Timur,Β Kuala Lumpur.

Sementara itu, rakan-rakan selebriti dan para peminat melayangkan doa serta kata-kata positif buat pasangan tersebut.

Sekadar info, Nina dan Noh mendirikan rumah tangga pada 2 Julai 2011. Sekitar April lalu, pasangan itu memperkenalkan Musa sebagai anak angkat mereka.