Sekian lama tertunda, filem aksi komedi “Abang Long Fadil 3” yang menampilkan pelakon dan pelawak Zizan Razak sebagai teraju utama akhirnya bakal menjengah pawagam.

Namun, tarikan utama yang dinanti-nanti peminat dalam filem ketiga francais “Abang Long Fadil” ini adalah gandingan Zizan bersama rakan seperjuangannya, Johan, menerusi layar perak.

Menurut Zizan atau nama lengkapnya Mohd Razizan Abdul Razak, dia akui seronok dapat bekerjasama dengan Johan sepanjang berada di set penggambaran.

“Puas hati bila dapat kerja dengan kesayangan saya (Johan). Kami banyak ketawa sahaja ketika berada di set penggambaran,” katanya ringkas.

WhatsApp Image 2022 08 02 at 5.23.40 PM
Barisan pelakon “Abang Long Fadil 3” bersama pengarah Syafiq Yusof

Dalam pada itu, Pengarah Skop Productions, Datuk Yusof Haslam percaya bahawa kini adalah masa yang tepat untuk menayangkan “Abang Long Fadil 3” di pawagam setelah melihat sambutan luar biasa penonton terhadap filem tempatan.

“Sambutan luar biasa penonton telah meningkatkan keyakinan kami untuk menampilkan “Abang Long Fadil 3”.

“Filem ini menjanjikan kelainan di mana ia dapat melihat transisi daripada filem pertama, kemudian sekuel dan hinggalah filem terbaru ini.

“Malah kemunculan watak-watak baru juga turut menyerikan dan memberi nafas baru kepada francais “Abang Long Fadil”,” katanya yang hadir pada majlis pelancaran filem “Abang Long Fadil 3” di The Grounds KL, MAHSA Avenue, Kuala Lumpur pada Selasa.

Filem ini menyaksikan Fadil kembali dengan misi terbaru yang lebih berprofil tinggi, di mana dia perlu menjatuhkan konspirasi jahat Chow Han. Pada masa yang sama, Fadil turut diburu King Cobra atas dendam dahulu.

Selain Johan, filem garapan Syafiq Yusof ini turut dibintangi Elizabeth Tan, Dato’ AC Mizal, Maya Karin, Kazar, Daniella Sya, Ozlyn Wati, Tania Hudson, Joey Daud, Shuib Sepahtu, Wak Doyok dan ramai lagi.

“Abang Long Fadil 3” akan ditayangkan di pawagam bermula 8 September ini.