Pengarah Syafiq Yusof berkongsi keterujaan apabila berkesempatan untuk beramah mesra dengan legenda industri filem Hong Kong, Eric Tsang pada tayangan perdana filem “Sheriff: Narko Integriti” di sana baru-baru ini.

Syafiq menyifatkan Eric sebagai seorang yang peramah, merendah diri dan amat berpengalaman dalam industri pembikinan filem.

“Sempat bertemu Eric Tsang, seorang legenda industri filem Hong Kong. Beliau adalah pelakon filem “Infernal Affairs” dan pengarah filem aksi komedi “Aces Go Places”.

“Berborak lama dengan dia, sangat rendah diri dan banyak kisah pengalaman yang beliau cerita,” katanya.

Tambah Syafiq lagi, Eric juga sempat berkongsi kata-kata nasihat mengenai industri pembikinan filem yang dia tidak dapat lupakan.

“Kata-kata nasihat Eric Tsang yang saya tak boleh lupa “Hong Kong is small but our films travel the world because we shoot until we cry”.

“Maksud “shoot until we cry” adalah bikin filem hingga titisan darah yang terakhir tanpa kompromi. Satu nasihat yang akan saya pegang sampai bila-bila,” katanya.

Lebih menarik lagi, Eric turut menyatakan hasrat dan menawarkan dirinya untuk membintangi filem arahan Syafiq pada masa akan datang sekiranya filem “Sheriff 2” direalisasikan.

Terdahulu, filem “Sheriff” kurang mendapat sambutan di Indonesia, namun perkara itu tidak menghalang Syafiq untuk terus memasarkan karya filemnya di persada antarabangsa.

Filem terbitan Skop Productions dan Astro Shaw itu menampilkan barisan pelakon hebat seperti Zul Ariffin, Syafiq Kyle, Datuk Aaron Aziz, Azira Shafinaz dan Elizabeth Tan.