Kumpulan Dolla mengakui tidak terasa hati selepas kontroversi ahli kumpulan SMDX, Elle Thong, membuat kenyataan bahawa dia tidak mengenali mereka.

Menurut salah seorang ahli kumpulan Dolla, Sabronzo, kontroversi itu hanyalah perkara kecil dan tidak perlu diperbesarkan memandangkan masing-masing perlu pelajari lebih banyak perkara.

“Tak salah kalau ada yang tak kenal Dolla. Kami baik-baik sahaja sebab kami pun tak menjangka semua orang kenal kami. Kami belum lagi dapat mencapai seluruh rakyat Malaysia.

“Jadi kami rasa semuanya baik-baik saja bila ada orang yang tak kenal Dolla. Sebab itu, kami akan keluarkan lagi lagu dan berharap dengan konsert akan datang ini akan mencapai lebih ramai pendengar dan penyokong,” ujarnya.

Dolla hadir pada sesi sidang media konsert Dolla Re:birth The Experience yang berlangsung di Planetarium Negara, Kuala Lumpur, pada Isnin.

Tambah ahli kumpulan Dolla yang lain, iaitu Tabby, Dolla akan tetap memberi sokongan kepada SMDX serta mengharapkan yang terbaik buat mereka dalam industri muzik tanah air.

“Pada pendapat kami, tidak mengapa sebab mereka pun masih baru dalam industri ini. Kami cuma harap pada masa hadapan mereka akan belajar banyak perkara dan semoga maju jaya.

“Jangan risau, kesilapan tetap akan berlaku jadi tidak mengapa. Banyak lagi perkara positif yang kita boleh beri tumpuan,” ujar Tabby.

Dalam pada itu, Sabronzo turut menasihatkan para peminat, iDolla, untuk tidak memulakan perbalahan dan teruskan menyokong mereka.

445403954 689508206606770 7403299221313230591 n
Kumpulan SMDX masih hijau dalam industri muzik tanah air

Terdahulu, SMDX menerima kecaman wargamaya setelah ahlinya, Elle Thong, didakwa sombong apabila menyatakan tidak mengenali Dolla hingga membuatkan iDolla tersinggung.

Dalam perkembangan lain, Dolla bakal beraksi di pentas Zepp Kuala Lumpur menerusi konsert Dolla Re:birth The Experience pada 3 Ogos 2024.