Pelakon dan penyanyi Bella Astillah mendedahkan suaminya yang juga penyanyi dan pelakon, Aliff Aziz pernah meminta untuk bercerai pada 14 Februari lalu kerana mengakui sudah tidak mempunyai perasaan padanya lagi.

Bella atau nama sebenarnya, Dayang Ara Nabellah Awang Astillah berkata, Aliff sekali lagi meluahkan keinginan untuk bercerai pada 31 Mac lalu selepas selesai penggambaran drama bersama pelakon Ruhainies.

“Aliff mengaku sudah tiada perasaan. Saya pelik kenapa tiba-tiba dan pada masa itu, saya memang tak tahu kewujudan Ruhainies. Saya merayu dan pujuk Aliff untuk tidak bercerai.

“Jujurnya, sepanjang menanti hari bercerai, saya bagaikan tiada semangat. Kemudian, Allah tunjukkan kes khalwat, rupanya itulah jawapan dan sebab Aliff tak balik rumah dan mahu bercerai,” katanya.

Lebih mengejutkan, Bella turut membuat pendedahan bahawa Aliff pernah berlaku curang dengannya sebanyak 11 kali, termasuk dengan adik kandung Bella sendiri sehingga dia terpaksa membuang keluarganya.

“Kalau sekali curang mungkin kita anggap kesilapan dan boleh memaafkan kerana semua orang buat silap. Tapi, kalau sudah 11 kali curang, mahkamah syariah jawapannya,” katanya menerusi Hlive.

Dalam pada itu, Bella juga tidak berselindung mengenai isu tular yang mendakwa dia menjalinkan hubungan dengan pelakon baharu, Muaz Zabir dan mengakui kesalahannya.

Menurut Bella, perkara itu bertujuan untuk membuatkan suaminya cemburu, yang pada ketika itu curang dengan dua orang wanita.

Pada 9 Mac lalu, Aliff dan Ruhainies ditangkap khalwat oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) di sebuah kondominium mewah di ibu negara.

Lantaran itu, Bella telah memfaikan perceraian terhadap Aliff di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan pada 13 Mac lalu.