Pelakon Shakilla Khoriri menzahirkan rasa syukur apabila berjaya melakar sejarah hidupnya tersendiri dengan menawan puncak Gunung Kinabalu, Sabah, sebanyak dua kali iaitu pada Mei dan Disember tahun ini.

Shakilla menerusi perkongsiannya di laman Instagram mengakui tidak menyangka akan berpeluang untuk mendaki puncak setinggi 4,095.2 meter itu sebanyak dua kali dalam masa terdekat.

“Baru balik dari panjat Gunung Kinabalu bulan Mei lalu, tak terfikir akan naik lagi dalam masa terdekat, apalagi dalam tahun yang sama.

“Tetapi saya selamat naik dan turun Gunung Kinabalu kali kedua dalam tahun yang sama.

“Alhamdulillah, kali ini panjat gunung dengan banyak kenangan manis. ‘AKI’ bagi pemandangan yang sangat cantik. Sampai atas rasa nak menangis sebab cantik sangat,” katanya.

killa 1
Shakilla berkongsi pemandangan indah dalam perjalanan ke puncak Gunung Kinabalu

Menerusi perkongsian sama, Shakilla turut berkongsikan foto-foto pemandangan indah sebelum tiba di puncak Gunung Kinabalu, termasuk di Laban Rata Resthouse.

Selain mendaki Gunung Kinabalu, Shakilla bersama kumpulannya juga berpeluang untuk mencuba aktiviti paragliding.

Difahamkan Shakilla berada di Sabah atas urusan kerja dan terlibat dengan penggambaran sebuah rancangan televisyen RTM berkonsepkan travelog iaitu “Ekstrem Adrenalin”.