Berita gembira buat peminat anime kerana buat julung kalinya, Pameran Ulang Tahun Ke-20 Animasi NARUTO TV bakal berlangsung di Pavilion Bukit Jalil, Kuala Lumpur bermula 7 Oktober sehingga 31 Disember 2023.

Pameran yang meraikan ulang tahun ke-20 Naruto ini bakal memaparkan lapan adegan klasik ciptaan semula dari siri animasi “Naruto”, yang dilengkapi dengan kesan cahaya dan bunyi yang menakjubkan.

Para pengunjung boleh melakukan aksi ninjutsu, terperangkap dalam “Curse Sealing” Kakashi, dan alami detik terakhir adik beradik Uchiha dan saksikan pertempuran legenda antara Naruto dan Sasuke di The Final Valley dan banyak lagi.

Selain itu, pameran ini juga menampilkan set 3D, galeri alatan ninja dan pengalaman realiti maya (VR) yang membolehkan pengunjung berinteraksi dengan watak kegemaran mereka dari siri Naruto dan Boruto.

Selepas pameran, pengunjung juga berpeluang untuk memiliki pelbagai barangan edisi terhad Naruto seperti kemeja-T, alat tulis dan sebagainya di kedai pop-up.

Pameran ini adalah usaha kerjasama Biz Trend Media, Kumpulan Hiburan MMIC, Sozo, I am Start Entertainment, Pavilion Bukit Jalil dan Book My Show.

Pengasas, MMIC Kumpulan Hiburan, Dato’ Brian Lim berkata, pihaknya amat teruja untuk memberi peluang kepada peminat untuk meraikan ulang tahun ke-20 Naruto, sekaligus mengimbau kembali detik kegemaran mereka di pameran itu.

“Naruto mempunyai tempat yang sangat istimewa di hati peminatnya. Peminat dari semua lapisan masyarakat telah membesar dengan francais ini dan kami teruja untuk menghidupkan semula semangat Naruto mereka.

“Kami menjemput semua orang untuk menyertai kami dan merasai keajaiban Naruto seperti tidak pernah berlaku sebelum ini,” katanya.

Pada hari pertama pameran iaitu 7 Oktober, penganjur bakal mengadakan perhimpunan peminat Naruto teramai, dan pengunjung yang hadir dengan kostum Naruto berpeluang untuk memenangi hadiah menarik.

Penjualan tiket awal (‘early bird’) untuk pameran ini akan bermula dari 12 September hingga 5 Oktober pada harga RM58 atau RM88 untuk pakej gabungan Tiket Pameran + Tiket VR. Tiket untuk kanak-kanak di bawah umur 12 tahun boleh dibeli pada harga RM18 atau RM48 untuk pakej Tiket Pameran + Tiket VR.

Pengunjung akan diberi satu kad gores percuma dengan setiap pembelian tiket melalui laman my.bookmyshow.com semasa tempoh ‘early bird’. Tebus kad gores di kaunter tiket lokasi pameran dari 7 Oktober hingga 31 Disember 2023 dan berpeluang memenangi hadiah.