Pasangan pelakon Diana Danielle dan Farid Kamil disahkan bercerai dengan talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Subang Bestari, Shah Alam, hari ini.

Lafaz talak telah dilakukan secara dalam talian menerusi aplikasi Google Meet di hadapan Hakim Syarie, Shukran Yusof, mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam (Negeri Selangor) 2003.

Ia susulan Farid tidak dapat hadir ke mahkamah kerana masalah kesihatan selepas dijangkiti COVID-19 baru-baru ini.

Menurut Diana, atau nama lengkapnya Diana Danielle Danny Beeson, dia memilih untuk tidak bercerita lanjut mengenai perasaannya selepas usai lafaz talak kerana menganggap ia perkara peribadi.

“Soal perasaan saya tidak mahu ulas kerana terlalu peribadi buat saya. Cuma saya tidak boleh nafikan perkara ini amat sukar untuk kami berdua, tetapi saya dah bersedia dari segi mental. Perasaan itu saya simpan di ‘belakang pintu’.

“Apa yang penting, kami perlu jalankan tanggungjawab dan amanah terhadap anak-anak seperti biasa. Kami cuba jadi ibu bapa yang terbaik untuk mereka,” katanya yang dipetik menerusi Astro Awani.

Pelakon filem “Imaginur” itu turut meluahkan rasa syukur kerana urusan penceraiannya dapat diselesaikan dengan baik dan lancar.

Terdahulu, isu pergolakan rumah tangga Diana dan Farid diketahui umum selepas Diana memfailkan penceraian di mahkamah pada 10 Mac lalu.

Diana turut mendedahkan bahawa hubungan mereka tiada lagi persefahaman dan berlakunya shiqaq.

Untuk rekod, Diana dan Farid berkahwin pada 3 November 2012. Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Muhammad dan Nur Aurora.